03:46

PO GŁADKIE I NAWILŻONE USTA - RANKING PEELINGÓW


Przyznaję, że kiedy jeszcze raczkowałam jako widz i czytelnik w świecie urodowych blogów i vlogów, koncepcja stosowania peelingu do ust wydawała mi się absurdalnym i ekscentrycznym sposobem na pozbycie się nadmiaru pieniędzy. Zanim nastała era matowych produktów do ust, problem przesuszonych warg i suchych skórek był mi też właściwie obcy, nie zmagałam się też z żadnym naustnym problemem, którego nie rozwiązałaby gruba warstwa uniwersalnego balsamu Oriflame. Dziś złuszczanie ust stało się częścią mojego pielęgnacyjnego dekalogu, a poniższe zestawienie prezentuje trzy peelingi do ust, których miałam okazję spróbować.


EVELINE PRECIOUS OILS – delikatny peeling do ust 8 w 1

Mimo całej mojej sympatii do marki Eveline, jest to najsłabszy produkt w poniższym zestawieniu. Producent obiecuje wiele różnych cudów, między innymi oczyszczenie, wygładzenie, ujędrnienie, napięcie, niwelowanie zmarszczek, nawilżenie i regenerację, a wszystko to dzięki obecności naturalnych olejków. Hmm, ciekawe, że nie ma tu ani słowa o złuszczaniu, bo to podstawowy cel peelingu i, nawiasem mówiąc, jedyne zadanie, z którego ten produkt się wywiązuje. Niestety, poza tym trudno mi wskazać jakieś plusy. Peeling to niewielkie drobinki zatopione w dość twardym sztyfcie o woskowej konsystencji. Drobinki nie rozpuszczają się i to największa wada peelingu – po wykonaniu masażu trzeba go po prostu zetrzeć z ust, co nie jest niestety szczególnie przyjemne, bo mają konsystencję piasku i dla delikatnej skóry warg mogą być zbyt ostre. Całości nie uprzyjemnia niestety również dość sztuczny zapach, ale jedno peelingowi trzeba oddać – jest baaardzo skuteczny i złuszcza jak szaleniec.



MIÓD I OLIWA, czyli złuszczanie DIY

Numer dwa na mojej liście to znana wszystkim formuła domowego peelingu. Na moją mieszankę składa się łyżeczka płynnego miodu, łyżeczka cukru i kilka kropel oliwy lub olejku. To ilość wystarczająca na wygładzenie ust całej armii. Pozwalam sobie na przechowywanie mieszanki przez około tydzień w lodówce lub od razu zużywam całość do delikatnego złuszczania całej twarzy. Plusów jest kilka: prosty i bezpieczny (dla tych, którzy nie są uczuleni na miód) skład, brak zbędnej chemii i konserwantów, i oczywiście możliwość zjedzenia peelingu po wszystkim :) Plusem tej receptury jest niski, a właściwie żaden koszt przygotowania scrubu (kto nie ma w kuchni oliwy i cukru?), a także fakt, że o sile złuszczającej mieszanki decydujemy sami. Jedyny minus to konieczność samodzielnego spreparowania peelingu. Powiedzmy sobie szczerze, uruchamianie kuchennego laboratorium za każdym razem, kiedy macie ochotę złuszczyć naskórek, nie każdemu przypadnie do gustu.



POMADKA Z PEELINGIEM SYLVECO

Na szczycie podium znalazł się produkt Sylveco. Rolę złuszczających drobinek pełnią tu kryształki cukru, dzięki czemu po prostu się rozpuszczają i na ustach pozostaje jedynie przyjemnie nawilżająca warstewka produktu. Producent nazywa swoje dzieło pomadką z peelingiem i tak w istocie jest. Z funkcji peelingującej wywiązuje się pierwszorzędnie, ale ramię w ramię z właściwościami złuszczającymi idzie działanie pielęgnacyjne. Nakładam ją zwykle przed snem, raczej szczodrą warstwą, a rano budzę się z ustami miękkimi, apetycznie zaróżowionymi i nawilżonymi. Działanie złuszczające jest na tyle delikatne, że można ją stosować codziennie, i tak właśnie robię, tym bardziej, że za naturalny skład płacimy bardzo krótkim terminem przydatności: na zużycie sztyftu mamy zaledwie trzy miesiące. W gruncie rzeczy formuła i działanie pomadki jest bardzo zbliżona do działania peelingu DIY, ale forma wygodnego sztyftu i fakt, że dzięki niemu jestem zwolniona z obowiązku mieszania własnego scrubu to dla mojej leniwej natury atut nie do przecenienia :) Jako fanka wszystkiego, co słodkie, nie mogę nie wspomnieć o cudnym, migdałowym zapachu pomadki.




Tak wyglądają moje doświadczenia z produktami złuszczającymi do ust. Czy Wam też zdarza się z nich korzystać?

Buziaki,

Iga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 pooderniczka , Blogger